VÝHRADNÍ PRODEJ. ANO NEBO NE?

VÝHRADNÍ PRODEJ. ANO NEBO NE?

Všude se mluví o tom, že realitní trh je přesycen realitními makléři.  Na druhou stranu je pravdou, že dnes už je poměrně jednoduché si na internetu o komkoliv cokoliv zjistit, stejně tak jako o kvalitě jeho práce.

Když teď opomeneme variantu prodeje bez účasti realitní kanceláře, pojďme najít 5 důvodů, proč vsadit na jednoho realitního makléře.

 

1. V případě oslovení vícero realitních kanceláří nabude člověk dojmu, že to obsáhne vyšší spektrum zájemců na více inzertních serverech. Neobsáhne. Vesměs dnes už všechny větší realitní kanceláře inzerují na stejných nejnavstěvovanějších serverech.

2. Stejně tak by si jeden myslel, že více nabídek je rovno vyšší prodejní ceně, protože se kupující budou předhánět. Nebudou. Pokud je cena nastavena rozumně, ne příliš nízko, kupující jen tak nepřeplatí. Naopak, budou se snažit hledat důvod, proč cenu snížit. Stejně tak jako makléři, aby oni byli jediní z těch 5, kteří to prodají.

3. Více makléřů = lepší prezentace.  Nerovná. Ne nadarmo se říká, že když dva dělají totéž, není to totéž. Jeden makléř uvede cenu včetně provize, druhý bez provize, jeden od pozemku odečte zastavěnou plochu, druhý to odečítat nebude.  Každý makléř na prohlídce použije svůj výklad, podá své informace. Ztratíte přehled o poptávce, nedostane se k vám kompletní zpětná vazba.

4. Více makléřů znamená více lidí, kteří budou za vás prodávat  a někdo dříve nebo později  prodá. Ani tohle pravidlo moc nefunguje. Makléř, který se bude předhánět s jinými, nebude vašemu prodeji věnovat 100% své energie a nástrojů pro úspěšný prodej. Nebude tam zvát profesionálního fotografa, nebude dělat homestaging, nebude dělat cenovou mapu, nebo třeba vám nechávat zpracovat Průkaz energetické náročnosti budovy. Proč by to dělal, když mu to před nosem prodá jiný?

5. Na podmínky nevýhradního prodeje přistoupí pouze makléř, který je ochotný pracovat nevýhradně.  Proč pracuje nevýhradně? Necení si sám sebe? Nemá sám v sebe důvěru na exklusivní zastoupení? Jeho klienti v něj nemají důvěru? Je rád za cokoliv, co se mu do portfolia dostane?  Kdo ví… Nicméně je jisté, že makléř, který si je vědom svých služeb pro klienta, svých profesních hodnot, si svou práci nechá zaplatit za jasných, předem daných podmínek. Pro obchod a klienta udělá maximum na profesionální úrovni.

Role pro vás: Chcete koupit dům. Vyberete si dům inzertním serveru a zjistíte, že je tam celkem 3x. Jeden inzerát říká, že pozemek je 500m2 a dům má 120m2 zastavěnou plochu, cena  1 500 000,- vč.provize. Druhý bude psát, že má 480m2 zahrady a 100m2 obytnou plochu, cena 1 460 000,- a v textu se dozvíte, že nutno připočítat 4% kupní ceny jako provizi.  Poslední napíše, že cena je 1 520 000,- k jednání, pozemek 520 m2 a dům 100m2. První vám jistě bleskne hlavou, co je to za hloupost, když je to jeden a ten samý dům a má pokaždé jiný rozměr, i zahrada. Druhá věc, co každého druhého kupujícího napadne je myšlenka, co je s domem špatně, když to prodává tolik realitek najednou. Chcete, aby si takhle možní kupující pamatovali i vaši nemovitost? „Hele Pepo, to je ten barák, má ho 5 realitek a je tam už půl roku, pořád zlevňuje a nemůže ho prodat. Tam bude něco špatně.“

Nejdůležitější je, jakým způsobem se nemovitost k prodeji poprvé na trh dostane. To, jakým způsobem si jí potencionální kupující zapamatují.  Nedopusťte, aby se z vašeho domu, či bytu, stal tzv. realitní ležák, zdánlivě jednoduše prodejná nemovitost, která se stala neprodejnou díky své prezentaci.

Přihlašte se k odběru článků

Jednou do měsíce tipy a rady e-mailem zdarma

zpracováním osobních údajů